Hoe onze rich snippet in Google er plots helemaal anders uitzag en waarom dat gebeurde

Onderstaande VIDEO is een vervolg is op onze video over hoe je de CTR (doorklikratio) vanuit Google naar een website kan verhogen met rich snippets.

Reden van deze video:

Een (nieuwe) ‘zekerheid’ valt weg, maar tegelijkertijd wordt nu een andere zekerheid rond SEO content optimalisatie wel bevestigd!

In onderstaande video laten we je zien hoe je snippet (blokje) in de Google-zoekresultaten er op korte tijd (hier: 2 dagen) helemaal anders kan gaan uitzien en hoe belangrijk structured data en semantic search intussen écht wel zijn voor on-page SEO.

Conclusie van deze video:

* Opvolgen en optimaliseren volgens de nieuwste SEO-trends is key

* Je hebt nooit 100% in de hand wat Google uiteindelijk laat zien aan zijn gebruikers

* Semantic search en structured data zijn echt heel belangrijk geworden

* Google Tag Manager werkt voor structured data en dat is goed nieuws voor veel websites (vooral verouderde sites die niet draaien op een CMS)

Komen onder meer aan bod in deze video:

De lijst met zoekresultaten (SERP)
Het belang van structured data, SCHEMA en rich snippets
Google Tag Manager
Semantic search (LSI-keywords)

Geef een reactie