E-mail marketing copywriting voor digital recruiters

VOORBEELD STERKE OUTREACH E-MAIL NAAR DIGITAL CONSULTANTS

Hoe schrijf je een goeie outreach e-mail naar interessante prospecten, profielen, kandidaten om hen te overtuigen van een job of contact met je op te nemen?

email marketing copywriting voor digital recruiters

Hi Thomas,

Your CV just caught my eye!

I’m Jasper, a recruiter at PYCOGroup.

How are you?

I’ve got some great news for you:

I found you a really great job opportunity!

You interested?

This is the opportunity I’m talking about:

(link to job opportunity)

Great, right?

By the way: I got even more opportunities for you.

They all match your CV, skills and experience perfectly!

Want me to call you and have a quick chat about it?

Just click here to let me know when I can call you.

You’re gonna find this very useful. Promise!

So, talk soon?

Just let me know here when I can have a quick call.

Thanks Thomas!

Or should I say: ‘Congrats on the job!’ 😉

Jasper

Waarom zien verschillende mensen in Google soms andere resultaten voor dezelfde zoekopdracht?

Waarom toont Google aan verschillenden mensen compleet andere zoekresultaten voor exact dezelfde zoekopdracht

Search engines zoals Google, Bing of Yahoo tonen aan verschillende mensen vaak verschillende resultaten (posities) voor exact dezelfde zoekwoorden (keywords).

Rankings monitoren is daardoor een lastige SEO-taak, omdat verschillende factoren de rankings heel erg beïnvloeden. Zelfs professionele tools die worden gebruikt om rankings van zoekwoorden te monitoren, geven daardoor niet altijd juiste resultaten.

Oorzaken

Browsers:

Verschillende browsers (zoals Chrome, Firefox of Safari) op eenzelfde laptop of desktop tonen soms erg verschillende zoekresultaten als resultaat op exact dezelfde zoekopdracht. Een bepaalde browser kan domeinen tonen die een andere browser dan weer helemaal niet toont. En dat allemaal op dezelfde laptop of desktop.

IP-adres

Verschillende IP-adressen zullen over het algemeen verschillende zoekresultaten tonen, en dat is niet alleen het geval bij lokale zoekopdrachten. In dezelfde stad kunnen verschillende IP-adressen ook voor algemene zoekopdrachten erg verschillende zoekresultaten laten zien. In een ander land kan het zelfs zijn dat je naar 100% verschillende zoekresultaten zit te kijken voor dezelfde zoekopdracht.

10 vs 100 en ingelogd zijn:

Zelfs eenvoudige zaken zoals het veranderen van 10 zoekresultaten per pagina naar 100 zoekresultaten per pagina kunnen drastisch verschillende resultaten laten zien. Ook ingelogd zijn in Google kan verschillende resultaten als gevolg hebben dan wanneer je niet ingelogd bent.

Conclusie

Je kan letterlijk 50 mensen laten zoeken en 50 verschillende zoekresultaten krijgen. Dit is nu eenmaal hoe google werkt. Het monitoren van rankings is dus allesbehalve een exacte wetenschap.