BETAALBAAR WEBDESIGN, SEO EN COPYWRITING: 10 JAAR ERVARING!

freelance copywriter voor seo en web3 jasper verelst

10 jaar ervaring

WEBDESIGN

SEO-COPYWRITING (ZIE HIERONDER)

CONTACTEER ONS

Eindelijk een betaalbaar webbureau met 10+ jaar ervaring!

Met meer dan 10 jaar ervaring, een uitgebreid klantenbestand, en aantoonbare resultaten, kunt u vol vertrouwen met ons de samenwerking voor uw projecten aangaan.

Neem vrijblijvend contact met ons op voor een kennismaking of een gratis offerte!

via GIPHY

Over SEO-copywriting en SEO-copywriters

 

Wat is een SEO-copywriter?

Een SEO-copywriter (SEO-tekstschrijver) schrijft SEO-teksten met oog op goede of betere online vindbaarheid van een website in zoekmachines (zoals Google of Bing) om op die manier meer clicks (leads) en bezoekers naar de website te halen. De geheime wapens van de SEO-copywriter zijn SEO-copywriting skills en keyword research.

seo-copywriter-seo-teksten

Wat doet de SEO-copywriter?

De SEO-tekstschrijver schrijft SEO-webteksten rond keywords (zoektermen) waarmee hij of zij websites van bedrijven of particulieren doet ranken in Google op de zoekopdrachten die hun doelpubliek ingeven. Zo krijgen ze meer getarget webverkeer naar hun website. De SEO-copywriter is een belangrijks schakel binnen de online marketing: Hij of zij verbetert je SEO en levert tegelijkertijd slimme webteksten (webcontent).

Wat is SEO-copywriting?

SEO staat voor ‘Search Engine Optimization’ en betekent letterlijk ‘zoekmachine optimalisatie’. Copywriting is het schrijven van teksten voor commerciële doeleinden. SEO-copywriting = SEO+copywriting = schrijven van SEO-teksten (webteksten) om goed te kunnen scoren in Google én tegelijk overtuigend schrijven voor mensen (lezers, bezoekers van websites) zodat ze iets doen op de website (lezen, klikken, kopen, delen).

Is een SEO-copywriter ook een SEO-specialist?

Een SEO-tekstschrijver is een echte SEO-specialist: hij schrijft niet alleen nieuwe en originele content, hij richt zich ook op analyseren, beoordelen en uitvoeren van wijzigingen in bestaande inhoud en de website-structuur.

via GIPHY

Hoe en waar vind je een goede SEO-copywriter?

Een goede SEO-tekstschrijver heeft meestal heel wat jaren praktijkervaring op de teller staan en heeft vaak ook al voor heel wat klanten gewerkt. Kijk dus zijn of haar referenties er even op na. Hoe meer SEO-content technieken een SEO-copywriter beheerst, hoe meer kans op een goede ranking en hoe minder kans op een Google-penalty door overoptimalisering. Een ervaren SEO-tekstschrijver zal je echter nooit op voorhand de hemel beloven. Het ranking-algoritme van Google is immers grotendeels geheim en verandert ook geregeld. Bij copybar.be vind je ervaren SEO-copywriters om sterke SEO-teksten te laten schrijven.

Moet ik als (toekomstige) copywriter SEO leren?

SEO-copywriting is een dienst die steeds meer mensen zullen nodig hebben, omdat steeds meer zich online afspeelt. Als copywriter is het dus een (heel) goed idee om je te verdiepen in schrijven voor online vindbaarheid. Meer en meer aanvragen hebben immers te maken met schrijven voor SEO, daarom is SEO-copywriting een enorme meerwaarde als copywriter. Kennis van SEO-schrijven helpt je betere webpagina’s, blogs en campagnes voor je klanten te schrijven. Iedereen die zich bezighoudt met online marketing zou tenminste de basisbeginselen van SEO-copywriting moeten kennen. Dat helpt enorm bij het opzetten van een succesvol (online) bedrijf. Je kan het dan gebruiken om eigen SEO-teksten te schrijven, om potentiële klanten naar je eigen website te doen klikken vanuit zoekmachines.

Wat zijn SEO-teksten?

SEO-teksten (of SEO-webteksten) zijn teksten die door een SEO-copywriter op zo’n bepaalde manier geschreven en geoptimaliseerd zijn dat ze makkelijker, sneller en beter gevonden kunnen worden in zoekmachines zoals Google. Deze teksten worden geschreven rond een of meerdere trefwoorden (keywords, zoekwoorden). Het is dus steeds de bedoeling dat wanneer iemand zo’n keyword googelt, hij of zij op de webtekst of webpagina terechtkomt die rond dit trefwoord geoptimaliseerd is.

Is SEO-copywriting niet gewoon teksten volproppen met Keywords?

Neen, SEO-copywriting is heel wat meer dan dat. In de jaren ’90 werkte deze techniek (Keyword stuffing) bijzonder goed. Maar zoekmachines hebben daar een einde aan gemaakt. Gelukkig maar, want het kwam de leesbaarheid niet ten goede. SEO copywriting draait om de strategische positionering van trefwoorden en gerelateerde termen, aangevulde met enkele technische tweaks.

Werkt SEO-copywriting voor alle sectoren?

Ja. De basisprincipes van SEO-schrijven zijn overal hetzelfde, of je nu teksten nodig hebt voor een kledingzaak of een tegelzetter. Zelfs voor de meest saaie sectoren is het interessant om een SEO copywriter in te huren.

SEO-copywriter betekenis / definitie
Wat is een SEO-copywriter en wat doet een seo-copywriterprecies : jobbeschrijving

Een seo-copywriter schrijft seo-teksten met oog op goede of betere online vindbaarheid van je website in zoekmachines (zoals Google of Bing) om op die manier meer clicks (leads) en bezoekers naar je website te halen.

Een seo-copywriter schrijft dus teksten die de positie van een website in zoekmachines helpen vergroten.

De beste seo-copywriter is een echte seo-specialist: hij schrijft niet alleen nieuwe en originele content, hij richt zich ook op analyseren, beoordelen en uitvoeren van wijzigingen in bestaande inhoud en de website-structuur.

De beste seo-copywriter zoekt naar het perfecte evenwicht tussen schrijven voor zoekmachines en schrijven voor mensen.

Wat doet een seo-coywriter?

De beste seo-copywriter is naast een specialist in onderzoeken van en schrijven met zoekwoorden ook gespecialiseerd in het schrijven van aantrekkelijke teksten voor sociale media (tweets, Facebook-berichten), blogs, productbeschrijvingen, ads (SEA Google ads en andere), verkoopteksten en andere inhoud. Met als doel zoveel mogelijk webverkeer te genereren en conversies te verkrijgen bij de website bezoekers.

virtueel assistent België (VA), virtueel marketing assistent, virtual assistant, virtueel marketing assistent, virtueel assistent marketing, DigitalGods.be

Een goeie seo-copywriter kan je dus ook inschakelen voor online marketing campagnes.

SEO-copywriter salaris : wat is het tarief voor een freelance seo-copywriter?

Het gemiddelde tarief van een freelance copywriter in België bedraagt zo’n 50 euro per uur. Je vindt copywriters met een uurtarief van 20 euro en echt doorgewinterde seo-copywriters vragen tot wel 100 euro per uur. Beginners schrijven vaak aan dumpingprijzen, gerenommeerde copywriters vragen dus veel meer. Je krijgt meestal ook echt wat je betaalt.

Wat zijn goede SEO-teksten?

Kwalitatieve SEO-teksten focussen niet enkel op goede vindbaarheid van je website in zoekmachines. Ze zijn ook commercieel aantrekkelijk en weten je lezers te overtuigen.


SEO-copywriter worden?

SEO-copywriting les voor beginners:
Welke verschillende soorten zoekwoorden (keywords) zijn er?

Short-tail-keywords: 1 zoekwoord
Middle-tail-keywords: 2 à 3 zoekwoorden
Long-tail-keywords: 3+ zoekwoorden of zoekvraag
LSI-keywords: semantisch gerelateerde zoekwoorden

Wat is de invloed van machine learning of artificiële intelligentie op zoekwoorden?

Ontdek het in ons artikel over machine learning

200 Google Ranking-factoren voor SEO

Wist je dat Google rekening houdt met zo’n 200 verschillende ranking factoren? Raadpleeg de ultieme lijst van Google ranking factoren.

SEO-copywriter gezocht?

Kunnen wij jou helpen met sterke SEO-teksten?
Neem dan nu vrijblijvend contact met ons op

Wat is SEO – betekenis zoekmachine-optimalisatie: GIDS – FAQ

Op deze pagina proberen we een uitgebreid maar duidelijk antwoord te geven op de vaak gestelde vraag “wat is de betekenis van seo zoekmachine-optimalisatie“. Dat doen we door zoveel mogelijk relevante seo-termen aan te halen en verklaren.

Let wel : Google houdt zijn officiële search ranking factoren geheim, maar dankzij onze ervaring weten we wel al heel wat !

SEO-GIDS COPYBAR.BE

Wat is en doet een seo-copywriter precies?

Wat is search engine optimization?

Welke SEO-methoden zijn er?

Wat zijn de 3 pijlers van zoekmachine-optimalisatie?

Wat is on-page SEO?

Wat is off-page SEO?

Wat is technical SEO?

Wat is white hat SEO? (je verlaat hier copybar.be)

White hat versus black hat SEO (je verlaat hier copybar.be)

Welke soorten Keywords zijn er?

Hoe gebruik je meta-tags?

Wat is een meta-beschrijving en hoe?

Wat is een meta-titel en hoe?

Wat doet een meta tags tool en hoe gebruiken?

Wat is het belang van linkbuilding en hoe?

Wat is seo-optimalisatie, hoe en waarom?

Wat is seo-webdesign?

Wat zijn RichSnippets en Structured Data?

Waarom bloggen voor zoekmachine-optimalisatie?

Wat is Machine Learning?

Kan ik een seo bijbaan of job krijgen en geld verdienen en zo ja waar?

Bestaat er zoiets als een seo bijbel?

Is een seo bijdrage aan een website nuttig?

Is seo bij nader inzien wel nuttig of noodzakelijk?

Waar vind ik hulp bij seo?

Welke SEO-wedstrijden bestaan er?

 

Wat is SEO of zoekmachine optimalisatie?

via GIPHY


De afkorting SEO is Engelstalig en betekent ‘search engine optimization‘. De betekenis daarvan is ‘zoekmachine-optimalisatie’.

Zoekmachine-optimalisatie is een onderdeel van zoekmachinemarketing en kan worden gedefinieerd als het geheel aan activiteiten bedoeld om een webpagina hoog te laten scoren in de organische zoekresultaten van een zoekmachine, op de voor die webpagina relevante trefwoorden, trefwoordcombinaties en zoektermen.

via GIPHY


Aangezien een vermelding in die organische resultaten gratis is, vormen deze zoekresultaten een interessant alternatief voor het betalende zoekmachine-adverteren of search engine advertising (SEA).

SEO bestaat uit 3 Pijlers:

Wat is On-page SEO

=> Content SEO, seo-copywriting, meta-gegevens, zoekwoorden of keywords, image-optimization, bloggen, taxonomieën, categorieën, tags, duplicate content creation, Rich Snippets, … )

Wat is Off-page SEO

( inspanningen buiten de website op )

=> Linkbuilding, social media marketing, content marketing, backlinks, cites, mentions, … )

Wat is Technical SEO

( Technische aspecten zowel op als naar de website )

Site structure, responsive design, broken links fixing, 302-redirects, laadtijd, HTML-validation, AMP, … )

SEO-Teksten en Zoekwoorden / Keywords

Een SEO-tekst is geschreven rond een bepaald hoofdzoekwoord (keyword) of een bepaalde zoekvraag. Zo heb je ook nog short-tail-keywords en long-tail-keywords of LSI-keywords.

Door een strategisch gebruik van zoekwoorden kan een webpagina / website gevonden worden op overeenkomstige zoekopdrachten in zoekrobots zoals Google, Bing en vele andere.

Waarom kiezen bedrijven voor een SEO geoptimaliseerde website?

Met een nieuwe responsive SEO-proof website of een optimalisatie van je bestaande website wordt je website goed of beter vindbaar in de Google-zoekresultaten.

Algemeen geldt dat een website die niet geoptimaliseerd is, stijgt met 300% na een correcte optimalisatie!

Wat zijn SEO meta tags en wat is het belang ervan?

Over SEO meta data:

Een webpagina heeft een meta-titel en meta-beschrijving (description):

Meta-titel betekenis

: In de meta-titel zet je het belangrijkste zoekwoord vooraan. Hiermee geef je aan Google duidelijk weer waar de pagina over gaat. De seo-titel is van groot belang voor de ranking van een pagina en wordt ook weergegeven in de Google-zoekresultaten lijst of ook search engine results page (SERP).

Meta-beschrijving betekenis

: Ook de meta beschrijving, omschrijving of description vind je terug in de SERP. Surfers kunnen deze meta-omschrijving lezen. Hoewel je hierin ook best het hoofd zoekwoord verwerkt, kijkt Google niet naar de meta-description voor ranking. Door van de meta-description een aantrekkelijke zin te maken, kan je deze gebruiken om zoveel mogelijk bezoekers te laten doorklikken naar je website. De meta-beschrijving speelt dus een key rol in de Clickthrough Rate (CTR) van je SEO-marketing of ook SEA-marketing.

Meta tags tool

: Een goede meta tags tool om te implementeren in je website en je teksten mee te schrijven of optimaliseren is de plugin Yoast. Deze brengt je op de hoogte over een al dan niet goed gebruik van je focus keyword, de keyword density, meta tags max. length, aantal woorden, page meta titel,  meta-description, afbeeldingen, interne linkstructuur en veel meer.

Zijn de meta keywords belangrijk voor ranking?

Meta-keywords spelen geen enkele invloed op de ranking van een webpagina. De Google spiders slaan deze meta-keywords over. Vroeger werden er honderden keywords in deze meta-keywords tag ‘gepropt’, met de bedoeling de pagina te laten ranken op honderden keywords tegelijk. Dit wordt ook wel black hat seo genoemd. Hieronder vallen alle seo-technieken die indruiden tegen de 200 ranking factors van Google.

SEO-methoden

Er zijn verschillende methoden en werkwijzen wat betreft zoekmachine-optimalisatie, zoals:

ON-page (zie bovenaan meer uitleg)
Off-page (zie bovenaan meer uitleg)
LinkBuilding
Keyword Research of onderzoek
CopyWriting

Hét allerbelangrijkst wat betreft search engine optimization is content. Google hecht steeds meer belang aan content. Een juist keyword onderzoek is en blijft daarom cruciaal. Uiteraard moet je ook oppassen voor keyword stuffing (overdrijf niet met het aantal keywords, dit zal een averechts effect hebben op je pagerank).

Zijn nog van uiterst groot belang:

Snelheid website
Structuur website
Data Structure en Rich Snippets

Waar vroeger de focus meer lag op techniek en linkbuilding, moet die in de wereld van vandaag meer liggen op content (copywriting). Dus, content is Key en zal alle black hat technieken overleven.

Daarbij komt dat Google in de toekomst technische zaken die op de dag van vandaag vaak een probleem of struikelblok vormen (zoals broken links of links met een lage waarde) vanzelf zal herkennen, beoordelen en zelfs oplossen.

Linkbuilding

Linkbuilding is een vaag begrip in de wereld van zoekmachine-optimalisatie. Tenminste voor zij die niet 100% weten hoe het werkt. Er zijn veel misverstanden en verkeerde opvattingen wat betreft backlinks. Sommigen denken dat het aantal backlinks telt. Anderen beweren dan weer dat enkel kwalitatieve links van belang zijn.

Maar, wanneer het aankomt op linkbuilding, is het belangrijk dat je weet dat je hier eigenlijk niet te veel mee moet bezig zijn. Immers, het belang van linkbuilding zal steeds ondergeschikt zijn aan het belang van content.

Google wordt steeds slimmer op dit gebied en kan steeds beter goede van slechte links onderscheiden. En met goede links bedoelen we vooral organisch verkregen links. Ook gekochte links of links verworven via linkruil of gastbloggen zullen herkend worden en bijgevolg de pagerank op een negatieve manier beïnvloeden.

Wanneer het aankomt op white hat linkbuilding hebben we het dus zoals gezegd over organisch verkregen links. Dat zijn links die mensen uit zichzelf naar jouw website plaatsen. En het is hier logisch dat dit enkel zal gebeuren wanneer je content erg goed is. Mensen zullen dan uit zichzelf naar jou linken.

Als we hier even bij stilstaan, dan begrijpen we dus dat waar het echt op aankomt, opnieuw content is.

Content is key.

Lees er meer over in ons artikel over bloggen en machine learning.

 


Waarop kan je rekenen bij CopyBar.be?

Webdesign voor online vindbaarheid

Website Optimalisatie om beter te ranken

Technical

Teksten

Strategische Content voor on-page marketing ( teksten, bloggen, shareable of linkable content voor marketing )

CopyBar.be

Diensten

Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer info.

Check HIER de 200 Google-ranking factoren

Antwoorden op vaak gestelde vragen omtrent zoekmachine-optimalisatie (FAQ)

Kan ik een seo bijbaan of job krijgen en geld verdienen en zo ja waar?

Als je op de hoogte bent van zoekmachine-optimalisatie en weet hoe je een website hoger in Google kan krijgen, dan kan je op zoek gaan naar een bijbaan in de sector. Die vind je in België op websites onder meer zoals freelancer.be of freelancenetwork.be.

Je kan ook een profiel aanmaken op Fiverr en via die weg seo-jobs en opdrachten proberen binnen te halen.

Bestaat er zoiets als een seo bijbel?

Op zich kunnen we zeggen dat deze pagina erg veel nuttige en geavanceerde Nederlandstalige informatie biedt omtrent search engine optimization.

Internationaal wordt deze webpagina op BackLinko echter een beetje gezien als de zoekmachine-optimalisatie bijbel, maar hier staat alle info wel in het Engels.

Is een seo bijdrage aan een website nuttig?

Uiteraard.

Geoptimaliseerde web teksten of technische optimalisatie voor oude websites doet een website altijd stijgen op de SERP in de Google zoekresultaten.

Als je een website goed optimaliseert, dan stijgt de Google ranking van de site in het algemeen met zo’n 300%. Uiteraard is dat geen garantie op een eerste plaats of zelfs pagina. Dat hangt af van vele factoren, zoals de concurrentie.

Als de concurrentie hoog is en er zijn veel websites in je niche online, dan zal het moeilijker zijn om goede SERP-posities te behalen dan wanneer er slechts een klein aantal websites in je niche zijn gemaakt en online staan.

Is seo bij nader inzien wel nuttig of noodzakelijk?

Natuurlijk. Hierboven haalden we al verschillende redenen aan waarom een optimalisatie voor betere online vindbaarheid nuttig kan zijn.

Een andere reden is dat, wanneer je hoog staat in de Google zoekresultaten lijst op relevante keywords aan jouw online business of website, je geen online advertising of zoekmachine advertising (SEA) nodig hebt om via Google website bezoekers aan te trekken.

Investeren in zoekmachine-optimalisatie is dus zeker een verstandige keuze wat betreft online vindbaarheid via Google en andere zoekmachine zoals Bing.

Waar kan ik mijn seo-teksten laten schrijven?

Bij CopyBar.be natuurlijk.

Wij zijn ervaren professionals met de nodige opleidingen en ervaring om goede online content aan te maken en ook de technische implementatie en verbeteringen uit te voeren.

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren