online copywriting bureau | Words, Texts, Ads & Campaigns that Sell !

freelance copywriter nodig

CopyBar is een compleet copywriting bureau voor website teksten, online marketing teksten, social media, landingspagina’s, ads, SEO-teksten en zo veel meer.

copywriter reclame advertenties - CopyBar.be


Een overzicht van al onze diensten

Heb je teksten nodig die :

je bezoekers WILLEN lezen,
je lezers aanzetten tot ACTIE,
de kans op CONVERSIE maximaliseren?


Je zoekt een freelance copywriter met een getraind copywriters’ brain die je website, reclameteksten of online marketing teksten verrijkt met SALESMANSHIP voor meer conversie of reader engagement?

 

Dan zit je hier helemaal goed !

De kans is dus groot dat je op zoek bent naar een freelance copywriter die je webteksten of online marketing teksten schrijft.


Reken op copywriting bureau CopyBar.be voor

webpagina’s
productpagina’s – productbeschrijvingen
advertenties – advertorials
Google ads (SEA)
SEO-teksten
social media
content marketing
landingspagina’s
nieuwsbrieven
e-mail


Of misschien zoek je eerder een consultant voor copywriting die je op kantoor komt helpen of bijstaan omdat het zelf misschien niet echt goed lukt?


Zet je dan maar schrap liefste bezoeker van mijn website  … want dan zit je hier goed !

Let me explain …

 Laten we beginnen bij het begin: Wie is freelance copywriter Jasper Verelst en hoe komt het dat hij zichzelf zomaar copywriter durft noemen?

Het antwoord:

Ik ben een ervaren freelance copywriter. CopyBar.be is mijn eigen copywriting bureau.

Ik heb me verdiept in boeken (uitgegeven door de meest succesvolle copywriters van vroeger en nu) omtrent copywriting en advertising en me op die manier dus gespecialiseerd in copywriting voor MARKETING, SEO & SALES.

Gary Halbert - Amerikaanse copywriter
Gary Halbert – Heel succesvolle Amerikaanse copywriter (1938 – 2007). Schreef onder meer ‘The Boron Letters’, een klassieker voor copywriters wereldwijd

Ik schrijf en herschrijf dus teksten en treed ook op als copywriting consultant. Met altijd 1 duidelijk doel voor ogen : Het behalen van zoveel mogelijk conversie (zoals sales, contactaanvragen, offerteaanvragen of e-mail subscribers).

Benieuwd naar meer? Neem vrijblijvend contact met me op voor meer info.


Copywriting bureau met geschoolde freelance copywriter

Ik volgde een aantal Amerikaanse betalende cursussen en trainingen in copywriting. Daarbovenop las ik heel wat boeken rond copywriting en advertising. Daardoor weet ik nu hoe je via copy de kans op conversie kan vergroten. Dit pas ik toe in de teksten die schrijf voor klanten.

Ik schrijf onder meer voor:

webpagina’s

productpagina’s – productbeschrijvingen

advertenties – advertorials

Google ads (SEA)

SEO-teksten

social media

landingspagina’s

nieuwsbrieven

e-mailcampagnes

Copywriting voor SEO

Ook SEO-copywriting is een van mijn specialiteiten. Lees meer over onze SEO-teksten.

Voor heel wat online marketers en ook online marketing bureaus is copywriting een vervelende, tijdrovende klus. Eerlijk gezegd tasten heel wat marketing bureaus een beetje in het duister wat betreft copywriting. Well, they’re missing out …

Er wordt wel eens gezegd: “Copywriting is the core of online marketing”.

Wel … dat klopt.

Het is de boodschap en hoe je die formuleert, die de conversie zal bepalen.

Het zijn de woorden die je lezers en (potentiële) klanten overtuigen.

Het is de tekst die zal leiden tot eventuele inschrijvingen, contactaanvragen, sales of downloads.

Voor heel wat online marketing bureaus is copywriting nochtans bijkomstig. Ze beschouwen het als iets dat moet gebeuren om een website op te vullen, maar ze steken er eigenlijk weinig tijd, moeite of geld in.

Well … They couldn’t be more wrong!


Zo worden veel freelance copywriters nog altijd fel onderbetaald. Hun werk wordt weinig gewaardeerd of als van ondergeschikt belang gezien.

Het belang van copywriting wordt in het algemeen dus zwaar onderschat.

Niet alleen door online marketing bureaus of andere website-eigenaren: ook door copywriters zelf.

Veel teksten worden immers geschreven zonder het toepassen van psychologische, geteste principes voor het overtuigen of betrekken van de doelgroep.

Dat komt vooral omdat veel copywriters niet specifiek opgeleid zijn tot copywriter.

En dat is natuurlijk niet the way to go.

John E. Powers - allereerste fulltime copywriter
John E. Powers – de allereerste fulltime copywriter

Want pas als je weet met welke ingrediënten je een gerecht echt kan laten smaken, ben je bekwaam om in een sterrenrestaurant te koken.

Als je leert van de grootste copywriters of all-time, hun ervaringen en raad opvolgt en hun technieken toepast in je eigen teksten, dan krijg je copy die de strijd kan aangaan met de concurrentie en meestal beter converteert dan ondoordachte copy.


Wist je bijvoorbeeld dat een Over Ons-pagina de 2de meest bekeken pagina van een website is?

En ga maar eens kijken: Hoeveel originele, sterke of overtuigende Over Ons-pagina’s tel je?

Inderdaad, heel weinig.

Terwijl je met een vakkundig opgemaakte AboutPage tot meer conversie kan komen en je lezers emotioneel al meteen (en zonder dat ze het zelf doorhebben) kan overtuigen om voor jou te kiezen (by the way : mensen kopen met hun gevoel, niet met hun verstand).

DigitalGods.be copywriting logo
Wanneer het gaat over iets al dan niet kopen, luisteren mensen in de eerste plaats naar hun gevoel en zoeken ze daarna naar rationele overtuigingen om hun aankoop-to-be tegenover zichzelf en anderen te verantwoorden.

 

Wel beste vrienden:

De kennis die ik verwierf, gebruik ik nu in de teksten voor mijn lieve klanten.

De psychologische, geteste principes en best practices voor sterke web teksten die we aanleerden, verweven we in elk stuk copy dat we creëren.

Met maar 1 doel : Het maximum halen uit ons copywriters brain voor meer sales, business leads, targeted web traffice-mail subscribers, contactaanvragen, met andere woorden, conversies.

(Een X-Ray van mijn copywritersbrain terwijl ik aan het copywriten ben. Zoals je ziet gaat mijn mayonaise stevig tekeer)

Wat is copywriting? Visie copywriting bureau CopyBar.be

Copywriting is het schrijven van teksten die de lezer aanzetten tot actie ( zoals iets kopen, een formulier invullen, klikken op een link of contact opnemen met de aanbieder ).

Een copywriter die zoveel mogelijk conversie wil halen, bestudeert in het verleden geteste en reeds bewezen psychologische principes en past deze toe op de teksten die hij schrijft voor zijn klanten, met steeds als doel zoveel mogelijk lezers te overtuigen tot actie over te gaan.

De essentie van een goede tekst ligt in het helder formuleren van de juiste boodschap in de taal van een vooraf bepaalde doelgroep. Met de focus op datgene wat de target doelgroep uiteindelijk tot actie doet overgaan.

 

=> Meer weten? Een project bespreken? Babbeltje slaan? Of wil je me liever gewoon meteen inzetten voor jouw teksten?

CONTACTEER ME HIER!